Alte Servicii
parodontologie constanta

Parodontologie Constanta

Sănătatea orală influențează pe termen lung sănătatea generală a organismului și calitatea vieții. Conform Organizației Mondiale a Sănătății, peste  20% dintre adulții cu vârsta între 35 și 44 de ani suferă de o afecțiune parodontală, aceasta fiind și una dintre cauzele principale ale pierderii premature a unuia sau mai multor dinți.

Bolile parodontale sunt afectiuni cronice de natura infectioasa, cauzate de flora microbiana din cavitatea bucala. Cauzele aparitiei acestei imbolnaviri sunt numeroase si diverse. Sunt incriminati diversi factori precum cei genetici, endocrini, psihologici, de mediu, bolile profesionale, obiceiurile vicioase, stilul alimentar si de viata nesanatos.

Parodontoza este una dintre cele mai răspândite afecțiuni dentare la nivel global și poate fi identificată prin inflamarea și înroșirea țesuturilor moi care înconjoară dintele (gingia). În fazele mai avansate, aceste simptome sunt însoțite de sângerarea în timpul periajul, de retracția gingivală, durere în timpul masticației și chiar prin apariția mobilității dintelui pe arcadă ducând, în final, la pierderea acestuia.

Cauzele apariției afecțiunilor parodontale:

În cavitatea orală trăiesc numeroase bacterii. Acestea, împreună cu alte substanțe din alimentația zilnică realizează o peliculă lipicioasă care se depune pe dinți și care formează placa bacteriană. Principala cauză a apariției bolii parodontale o reprezintă o igienă dentară necorespunzătoare care favorizează acumularea de placă bacteriană în exces pe dinți și sub gingii. Pentru a combate această peliculă bacteriană care se depune pe dinți în orice moment al zilei, organismul eliberează substanțe care duc la inflamarea și înroșirea gingiilor. Acesta este și primul semnal că există o problemă ce trebuie tratată cu ajutorul medicului stomatolog.

De aceea, practicarea unei igiene dentare corecte la domiciliu în fiecare zi, dimineața și îndeosebi seara, timp de minim 3 minute și utilizarea aței dentare, reprezintă cea mai ușoară formă de menținere a sănătății dentare și parodontale.

Cu toate acestea, prin periajul obișnuit nu putem îndepărta și tartrul, anume partea din placa bacteriană care s-a întărit și a rămas pe dinți. Tartrul poate fi curățat de pe dinți doar prin igienizarea profesională în cabinetul medicului dentist, prin detartraj și periaj profesional.

Vizita la cabinet pentru ședința de profilaxie periodică este recomandat să fie realizată o dată la fiecare 6 luni.

Acordati o sansa salvarii danturii dumneavoastra, programati-va acum la un control de parodontologie, pentru a masura exact dimensiunea pungilor parodontale. Diagnosticul parodontozei se face atat printr-o radiografie panoramica cat si prin inspectarea parodontiului, a tesutului care sustine dintii, cu instrumente chirurgicale care masoara adancimea la care se patrunde la baza dintelui. Cu cat este mai mare aceasta adancime, de exemplu daca depaseste 5 milimetri, cu atat boala parodontala este mai avansata si aveti nevoie mai rapid de tratament.